Hopp och förtvivlan


 Då får vi se vad denna dagen för med sig. Rapport kommer senare eller i morron om jag kommer hem sent. Nerverna på utsidan för det som väntar i dag. Det kan sluta med förfäran. Önskar jag kunde slippa. Mer om detta. Nu är morgonkaffet snart på plats och förberedande göromål fortsätter. Avbrott för att åka till revisorn med moms permen och kontoutdrag. Hinner inte men det måste ske i dag, också. 

Gladan på bilden spanar in mina höns och kycklingar som fortfarande går i provisoriska hägn. Helt galet att de inte fått komma "hem" ännu. Men den sluddrande överförmyndaren godkände ju att kommunen kunde kasta alla papper, vilket medförde trassel med försäkringsbolaget. MEN kommunen har tagit beslutet att göra detta, alltså är dom ansvariga för följderna. Skönt att man har med alla inspelningar nu och kan gå vidare med detta så det blir ordning, hade velat slippa vad som sluddrades fram om mig när personen i fråga inte visste att det var mig han pratade med. På så vis bröt han mot sekretessen också. Hn skall bort från sin post och alla som hört inspelningarna är förfärade över vad han vräker ur sig. Men han serverar ju en hel del som han åker dit på själv genom att han tidigare nekat till saker som han nu erkänner.. Ja det var reflektioner till morgonkaffet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar