Full dag

 Ja nu blir det natten, är riktigt sliten men nöjd efter kvällens dragträningstur med småflickorna. Mycket har blivit gjort både i trädgården och på det som är kvar av kenneln. Rent hos duvorna, rent hos hönsen men i morron är det lika skitigt igen. Massa viktiga telefonsamtal och mejl undanstökade och en hel del annat plock i vanlig ordning hos djuren. Jag tog mig tid att måla lite med, det blev en pastell, leonbergerhuvud med Jamin som modell. Den är så gott som klar, lite smådetaljer kvar bara. Sedan satte jag ihop ett experiment för att se hur man kan använda akvareller ihop med inktense, en ny erfarenhet. Det ska bli en dramatisk himmel över blågröna berg i morgon när saltet torkat. En örn snek sig med i bilden också. Den skall inte sparas men användas som skiss till en seriös sådan bild om jag får till det. Lite kul kan man få ha.

Sanningen om vad som skett med bredbandet kom som en chock... vågar inte skriva det här. Är rädd att samma sak har skett med ett flertal saker och då blir jag inte glad.

I morron skall det komma ett nytt kort till modemet och ett nytt modem från Telia. Och en flaska vitt bläck, en vit och en svart pastellpenna och tre block med vitt papper från en färghandlare på nätet. 68% rabatt gjorde att jag klickade på "köpa" knappen. Ingen stor summa men stor längtan efter att testa grejerna. Skall bli så kul.

Nu finns åtta nykläckta kycklingar i lådan här inne. Friska och starka. Mamma stor brahma, pappa silveruds blå. Unghönsen har funnit sig tillrätta med sina mammor i vuxengården och mellankycklingarna i triangelgården frodas och växer. Kul! Lite små glädjekorn är inte fel mitt i all sorg

En bivråk som kom väldigt nära

Vet ni vad detta är? Här har strålningen börjat öka och ingen vet ännu hur man stoppat det. Googla påt du får du se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.