Nya bakslag

 Ny smäll i tummen, gick till på precis samma sätt. Jag kanske är klantig, men å andra sidan är det inte roligt att klättra över en mängd saker för att komma åt vattnet, frysen mm. Dessa saker skulle ju vara i uthuset, som jag ju fortfarande inte vet status på med försäkringen eftersom kommunen inte lämnar ifrån sig mina papper. Jag kan ju inte lägga det ute, hela köket är ju dessutom fullt med saker som också skulle varit där. Jag slog i samma tumme på samma vattentank när jag försökte tvätta förut, stackars redan skadade tumme! Fyra hundbäddar ligger nu ute på marken till kommunen behagar lösa saken. Dessa har agerat isolering i mitt oisolerade pumphus (som jag fått lån av kommunen till, återbetalat låner, och dom krävde att dom skulle "ha hand om bygget"). Hundbäddarna är nu skadade och väntar på besked om de skall ersättas eller lagas. Jag tänker inte befatta mig med dom, jag har ändå ingenstans att lagra något längre innan försäkringsfrågan är löst.  

Sedvanligt arbete utöver allt detta, slaktat tuppar också. Superduper hundmat för draghundarna. Jag har även pysslat i ordning lite i mina odlingar, testar att odla hönsfoder. Bra om man kan bli så självförsörjande man kan, med foder till hönsen och hönsen som foder (slakttuppar till hundarna samt ägg som går åt i mängder när man har valpar). Kanske blir ägg över till mig med, men just nu kläcker jag dom alla i mina två kläckare.

Fjorton kycklingar här om dagen, även några renrasiga silverud blå. Sju stycken maran/brahma ungfåglar i hägnet i trädgården samt fem brahma hönor, en silverudhöna och en silverud tupp i vanliga hönsgården. Alla väntar på att komma "hem" till hönshuset efter branden, men som ni vet är ju läget "hängande i luften" ännu. Situationen gör mig hemskt frustrerad och ledsen ibland, särskilt med tanke på att den ansvarige sitter och regelrätt hånar mig (vilket jag har inspelat).

Bild: Mösakärringa kokar ärter (bilden är klickbar och värd att se i full storlek)

Ha en bra dag alla, även ni som förföljer mig med ont ifrån kommunens sida. Men jag kommer ändå kämpa för min rättvisa




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.