Slutet känns så nära för kenneln nu

 I dag är det hett, det skall bli över trettio grader varmt. Och jag ser verkligen inte fram emot att tillbringa tid i bilen. Men inte bara för att det är varmt, utan mest för att resan är av den karaktären att ytterligare en avelshund åker härifrån. Pandra min islandshund skall till veterinären för besiktning innan leverens. Hon är numera inte "värd" mer än ungefär vad jag gav för flygresan ned till Schweiz för att köpa henne. För mig är hon inte bara en go individ utan även en synnerligen värdefull avelstik med nytt blod för sin ras. Men som ni förstår är det inte självvalt. Kennelns hundar åker en efter en och ingen vilja från kommunen att stoppa det. Dom låter kenneln dö helt enkelt. Hade dom reparerat skadorna dom åsamkat mig genom att slänga mina papper så jag inte kan göra mitt hem beboeligt igen efter alla stora skador som nu inte kan ersättas av försäkringarna så hade givetvis inte detta behövt hända. Jag är så ledsen, så förkrossad och så besviken. Men allt måste väck, hur somrigt det än är i dag så kommer hösten och då måste allt vara förberett om jag måste flytta.


 Pandra, min lilla hund. Vilket äventyr det var när jag hämtade dig. Vilken resa! Och vilka planer för framtida arbete med denna härliga ras. Nu försvinner allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI

  AI Jag testade att göra en bild med AI, skicka den till chat gpt och be den att skriva om bilden. Här är resultatet. Förvånansvärt bra wri...