Ärlighet

I dag lämnade jag äntligen in min Iphone på lagning, glaset har varit spräckt länge. Men det skulle kosta 3700 kr så jag har verkligen dragit mig för detta.

Det skulle gått på hemförsäkringen om jag inte köpt den till kenneln och varit av den ärlige sorten som inte vill försöka fuska.

Nu kom jag till en person till som inte vill fuska. Jag kom bara till bilen efter lämnandet av telefonen till Databutiken i Skara. Då ringer dom på min nödtelefon (som dom fått nr till för att nå mig när telefonen är klar) och säger att glaset inte är spräckt, det är skärmskyddet som är spräckt bara. "Du får komma in till affären och få igen lite pengar" fick jag höra! Han hade kunnat bytt glaset och struntat i att säga något, eller struntat i att byta alls, bara satt dit ett nytt skärmskydd! Han fick trots allt specialbeställa glaset till min telefon, som är lite udda modell och därmet inte säkert att han får sålt glaset sedan!

DET NI!!! TÄNK om alla kunde vara sådana! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar