Långdraget

Har mejlat försäkringsbolaget flera ggr i dag också, dom vill ha kvar Laisas försäkring nästan en månad extra. Jag överförde hennes försäkring på nya ägaren samma dag som hon åkte. Fick ett autosvar från ombudet så för säkerhets skull skickade jag samma mejl till deras kundtjänst också. Det var den 25 Juli. Dom svarade inte trots att jag flera ggr mejlade och frågade hur det gått. Nu har jag mejlat dom igen och till sist ringde dom upp mig. Då har dom tagit bort försäkringen från den 13 e Juli och skall ytterligare höra av sig om den kan avslutas samma dag som nya ägaren tog över.

Tänk vad bolag försöker tillförskansa sig extra om man inte ser upp. Och då har dom inte ersatt mig för det gamla heller än. Vad man skall få kämpa.

Och hur många gånger har inte detta skett och jag blivit överkörd för att jag inte stått på mig, sparat bevis, spelat in osv.

Men nu är jag inne i en fas, så länge jag nu orkar...där jag sparar allt, kollar allt och går upp i försvar mot dom. Tyvärr har mitt mående på grund av kommunens behandling ibland lämnat mig helt handfallen när jag egentligen skulle slagits för min rätt.

Dagen har varit förfärlig, jag har inte på många år tagit så många värktabletter som i dag. Är helt slut av smärta. Så kom tre åsksmällar precis häromkring för en stund sedan också så då fick jag dra ur alla kontakter i ren panik. Men det gick bra den här gången i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.