Andas ut i solen

 Ett mycket trist besked tidigt i morse har slagit undan benen på mig för dagen, är hemskt ledsen och förtvivlad. Men jag får trösta mig med det jag kan se som är positivt i alla fall. Den förmågan har hållt mig på benen i svåra stunder mer än en gång. 

Till exempel regnar det inte, så risken för strömlöshet är mindre. Det rinner ju in i elsystemet så jordfelsbrytaren slår ifrån och då är det inte läge att pilla i säkringsboxen för att slå på elen förrän det slutat regna och väl det. Ibland slår det ut bara en del av elen vilket gör det obehagligt att ens nudda vid elapparater medans det regnar.

Därav inköp av diverse säkerhetsutrustning en gång i tiden, bland annat BioLiten som jag testade här om dagen. Fodervärdar måste kunna nå mig, jag måste kunna ladda min telefon även när jag inte har ström eller vågar använda strömmen. Och det kan BioLiten göra med lite pinnar och kottar. Ett exempel var i morse, det var en fodervärd som hörde av sig. Inte med något akut denna gång men dock tråkigheter.

Det vore lättare att få "normala" tråkigheter om inte allt det andra extrema hängt över mig också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar