Panik

 Jag går ju upp tidigt, gärna runt fem. I dag blev det sovmorgon till halv sex. Jag hade inte ens påbörjat morgonkaffet när det larmade både ute och i mobilen. "Person avkänd" stod det i mobilen som ju är kopplad till larmsystemet här. Man hinner tänka alla möjliga tankar.

Men en sak är klar, mina nerver klarar inte detta mera. Under dagen skall jag lägga ut två inspelningar som visar varför. Ska bara göra morgonrutinerna med djuren först.

Jag skrev till kommunen för några dagar sedan:

Hej
Krisen fortsätter. Svartbygget/tvättstugan som är oisolerad står och drar pengar så att jag inte kan åka och tvätta. Nu går strömmen hela tiden och jag har fått hämta in dom två överlevande duvorna från det tillfälliga duvhuset (sedan branden). Nu blir det slagsmål med den som är inne och dom överger äggen. Det här är inte okej. Nu får ni lösa detta.
Båda mina händer är nu förstörda till följd av fuskbygget och företaget håller på att avvecklas till följd av vad ni gjort. Det är skamligt, ni kan själva läsa om detta på kennelsidan www.racystar.com. Nu ser jag fram emot omedelbar utbetalning av den extra strömmen som gått åt under dom här åren till följd av det där förfärliga bygget, så kan jag i alla fall prova att lösa det mest akuta under tiden innan rättegången eller en vettig uppgörelse.
Mvh Trine Andreassen

Svaret som kom i dag var att jag kunde ansöka om socialbidrag. Samma visa förra månaden, där dom nu skickat ett avslag på "socialbidraget".

Mitt svar tillbaka:
Hej
Det handlar inte om försörjningsstöd. Det är rent elakt att kalla det så när ni vet vad som skett och är skyldiga mig pengar.
Mvh Trine Andreassen
 
Såhär funkar Skara cirkus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.