Kycklingar

 

Jag trodde mina unga hönor var för unga men det blev kycklingar efter den avlidna tuppen. Höken tog ju min fina brahmatupp när nätet över hönsgården (hundgården dom lånat som hönsgård under alla utredningar efter branden, jag hoppas ju givetvis dom skall få komma hem igen där dom ju har plåttak över utegården). Fyra kycklingar har det blivit. En ur ett grönt ägg (där mamma är brahma/silveruds blå) och tre ur bruna ägg (där mamma är brahma/kopparmaran). Min specialblandning är ju dessa tre raser sedan hemskt många år tillbaka. Äggen var matägg som jag tog ur kylskåpet och la i kläckaren när tuppen dött. Nu hoppas vi på ett lyckligt slut för mig och dom kvarvarande djuren här ute efter kommunens härjanden i 35 år. Håller på att plågas ihjäl rent mentalt på grund av alla nödlösningar som skall hittas på, genomföras och betalas på grund av allt det här strulet. 

Som jag dessutom ser som helt onödigt och mest för att vissa tjänstemän tagit saken personligt när jag protesterat och därmed sprider sin färgade syn på mig till andra. 

Inspelningen med en av dom säger en hel del "det verkade som att när hon såg att det var jag som börjat på det här jobbet så kom hon med samma gamla grejer"... till exempel. Och då handlade det om dom kastade pappren som låser försäkringsfrågorna här, med enorma konsekvenser som följd.

Och så kommer det mejl under helgtid som får mig att bokstavligen vilja kräkas. Hot, hot, hot

Nu har jag tvättat tre maskiner med kläder och sängkläder som jag inte klarar för hand längre (pga skadorna i händerna). SÅ med andra ord är avloppet tinat. MEN det slår förfärligt i pumpen så jag hoppas på rörmokare snarast för att byta tank, den står ju där ute sedan länge. Hoppas bara den klarat sig. Lurigt om pumpen går sönder men den har ju fått misshandlas såhär i många år nu, tyvärr känns slåendet i den lite hetsigare nu. Jag har meddelat läget i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar