Storshopping!

 Ja ibland får man unna sig något. Så i dag beställde jag fineliners (supertunna tuschpennor), ett paket om 24 stycken, 90 spänn, en pensel (sobel/ekorre) storlek 0 för 70 spänn samt en tub svart färg för 40 spänn. Det var saker som behövde ersättas efter Norgeresan. Flera äkta penslar blev skrot (gamla fina och dyra penslar som jag klarat att bevara genom åren), tusch och färg frös sönder och fint akvarellpapper blev förstört. Givetvis ersatte jag inte allt som fick slängas i samband med den där påtvingade resan när jag fick kasta mig iväg och gömma bevismaterial.

Har inte fått en krona i ersättning. 

Men nu ser jag fram emot detta paketet, i synnerhet penseln. En liten, tunn detaljpensel. 

Jag köpte ett knippe billiga matvaror på coop för medlemspris i dag, därav tog jag det jag sparade till att göra detta inköp. Annars har jag svårt att rättfärdiga "leksaker" på det viset. Men så missade jag också en flygdag på Kattleberg! Antonov 2an stod dock i hangaren och det är väl mest för att se den i luften man åker dit så jag missade väl inte allt för mycket. Men det damp allt ned lite flygande besökare till denna flygdag fick jag rapporterat för en stund sedan.

Inte illa i blåsten!

NU blir det natten, upp tidigt som vanligt. Jobba undan så jag kan sitta med inspelningarna och få iväg dom dit dom skall.

Dagens bilder: Röd glada, ormvråk och citronfjäril på blommande tibast





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.