Väntan väntan

 Och ännu mera väntan. Juristen som skall ha hand om en eventuell avregistrering/omregistrering av företaget ringde i dag. Och jag kan ju inte ge honom några besked innan jag själv fått några besked. Just nu vet jag inte hur jag skall göra. Jag har ju överlämnat det hela till kommunen under tiden dom inte kan bestämma sig för om jag kan få bo kvar eller inte. Jag tänker inte befatta mig med något utav det innan dom har bestämt sig, och samtliga skador som eventuell uppkommer i samband med detta får dom ta till 100%.

Det var ju bara att hänvisa honom dit så får vi se om dom svarar honom snabbare än mig. Jag hoppas dom har kontroll på läget, eller meddelar mig i tid. Fast nu har det ju gått en hel del tid så dom borde väl veta vad dom pysslar med.

Under tiden fortsätter jag med allt påtvingat extraarbete och nödåtgärder som tar all min tid, allt kopplat till kastade papper och andra oegentligheter jag utsatts för. Tid jag skulle haft till hundträning, tävling, parning, valpning och övrigt kennel-liv.

Tiden går, livet rinner ut genom mina fingrar känns det som. Allt bara för att någon gjorde fel från början, försöker dölja det genom att kasta allt och sedan har det bara rullat på. Varje gång jag sökt rättvisa har man serverat osanningar om mig till dom som skall utöva tillsynen/överordnade. Men tack vare den ena av mina inspelningar som avslöjar detta så kanske det finns hopp om upprättelse, det är väl det man får hoppas och sikta på.

Mera väntan..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.