Fler som blir plågade?

 https://sverigesradio.se/artikel/bilar-brann-i-falkoping?fbclid=iwar0a4w38b316oxwim0d3xys4rhzydcltryklu3gbgc5vonusihqdy4jkcgw

 (och precis nu stängdes jag av från att kunna kommentera på Skara kommuns facebooksida, då har jag inte varit ful i munnen eller på något vis gjort annat än berättat vad som skett. Nedanstående var min kommentar som jag la ut! Helt otroligt, försöka tysta mig på alla sätt!

Har fått besked att Överförmyndaren i Skara har utrett sig själv och funnit att han/kommunen inte är skyldig till att ge mig skadestånd.

Jag har god man för att jag får hemska panikattacker med hejdlösa tårar, skakande och ibland värre saker när jag skall tampas med potentiellt ödesdigra brev, varför jag har fått brevet uppläst för mig (bitvis). Vad jag förstått så handlar det om att samma överförmyndare (alltså samma person!) som skrev på och kom överens med förre god man om att skaffa bort alla mina viktiga papper (inspelning finns, anmält till öf, är det utrett?) nu har utrett sig själv och händelsen och kommit fram till att jag får skylla mig själv som inte tagit emot dessa papper. Alltså faller alla försäkringsärenden här och alla skador består.

En jävig person, som vill mig illa (pratar i riktigt hatiska ordalag om mig på en inspelning, drar även till med allvarliga lögner och bryter sekretessen) ska få utreda vad han själv har gjort mot mig? (även detta anmält till öf, är det utrett?)

Han har varit med och förstört mitt liv, bortskaffandet av mina papper har kostat mig många hundra tusen, och han får fortsätta att låta mig plågas med alla skador här hemma som på grund av detta inte kan ersättas. Dessutom ligger jag ute med hundratusentals kronor till trafikförsäkringsföreningen då jag betalat xets bilaffärer så länge i väntan på utredning, det borde varit lätt att se att det rör sig om förfalskningar bland annat. Vad har man överförmyndare och goda män till?

Jag sökte god man för att kunna leva ett normalt liv efter elva års husarrest som gav mig den här plågsamma panikångesten. Jag fick bo långa perioder i skogen, fly för mitt liv, blev skjuten mot, rånad, misshandlad, och jagad i åratal. Jag var tonåring, helt utan familj när detta började. Kan jag bara få hjälp att hantera ödesdigra myndighetskontakter (bland annat dessa förfalskningar som skrämt slaget på mig) så klarar jag mig utmärkt.

Utan god man går det givetvis åt skogen om jag inte vågar hämta posten för att jag kan riskera bli liggande på backen där.

På grund av ovanstående duschar jag ute året om, tvättar kläder för hand så gott jag kan, har ingen latrintömning, betalar på tre (!) bredband efter att dom andra tå tydligen vägrar utredas (förre god man som haft dom?), betalar på sönderfusen varmvattensberedare efter en köldknäpp (tvättstugan som kommunen satte upp här är oisolerad), med extra böter på det, avlopp, el och vvs har jag inte fått papper/besiktning på än i dag från kommunen (eftersom inte jag beställt arbetet får jag inte ut dom någon annan stans heller, dock har jag betalat kalaset), skyhög elförbrukning för att inte saker skall frysa sönder i kommunens i mina ögon fuskbygge, vilket dränerar ekonomin så jag inte heller själv kan åtgärda något här. Skorstenen trasig, kan inte elda, taket trasigt, rann in vatten med enorma skador som följd (frys, kyl, kläder, elverktyg, mm mm, inger ersatt). Inga stormskador ersatta. Företaget blev inte avreggat i höstas som god man lovade, vilket nu medför katastrof när jag fått reda på det i efterhand. (när jag blev hotad att bli av med alla bevismaterial (samtalet är inspelat, samma (!) överförmyndares försök att skaffa bort bevismaterial!!!)), dator, hus, bil, företag, hundar osv så insåg jag att det måste avregistreras för jag vågar ju inte ta hem fodertikar att ta valpar på under sådana omständigheter).

Är utan kyl och frys sedan länge nu. Duscha är livsfarligt då kommunens "tvättstuga" har tippat bakåt, det har blivit översvämning och el och vatten har ibland kontakt med vartannat. Detta är mitt enda vatten vilket gör att jag måste trampa i vattnet där inne för att vrida på kranen både när jag skall hämta en hink vatten och när jag skall duscha.

Att jag blev av med allt jag ägde och hade när jag flydde från "skräckholmen" och även dåvarande skadestånd jag skulle fått (på grund av att papper kastats åter igen).

Är detta ett ok sätt att behandla folk?

Jag ser mig tvingad att avyttra mina djur och dra härifrån. Givetvis kommer jag inte buga mig och göra det i tysthet. Utan jag kommer att åka in med dom till Skara kommun, kommunhuset i hopp om att uppmärksamheten kan ge en reaktion som ger mig och djuren rättvisa. Jag har meddelat Polisen om detta så dom inte tror att det kommer in en galning där som bara fått för sig något, utan dom vet bakgrunden till det hela.

Detta är så ledsamt, vet inte hur jag skall klara det men måste nog förbereda mig på detta. Såhär kan vi inte ha det. Dom flesta djur är ju redan "frivilligt" avyttrade efter att jag blev så ansatt av överförmyndaren och jag fick åka iväg och gömma bevismaterial. Jag ansåg att jag behövde sätta djur i säkerhet inför detta hot. Och samtidigt ha ett litet antal kvar som jag trots detta trauma kunde klara av enkelt. Men det får bli slutet för allting här nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.