Gräsligt igen

 Den nya trimmern gick inte länge. Jag vet ju att man inte skall köpa något som det står Meec på. Su nu har jag dragit upp stora sticksiga spikklubbor och brännässlor intrasslade i kardborrar och annat trams. Jag är fullkomligt slut och höll på i rent vres. 

Men det måste bli klart i hagen där valparna skall vara.

Gamla pallar isärskruvade och emellanåt isärbrutna i ännu mera vres när skruvskallarna är trasiga.

Till sist kom dom ut, allt skräp under städats ut, brännässlerötter uppdragna och brutalt utkastade. På med lite nytt grus, in med nya pallar, målat skivor som fått torka i solen medan jag slitit med annat. Sedan skruvat dit dom på dom nya pallarna som omsorgsfullt byggts ihop för att bli en upphöjd liggplats i anslutning till slussen mellan tikens och valparnas hage. Det kommer bli bra, inte mycket kvar nu.

Skruvat upp hållare till elsystemet på kojan till valphagen så det inte kommer vatten på kontakterna. Ska sätta dit en extra skydd i morron, hittade en bra lösning. 

Gruskörning och uppsättande av skuggplåtar återstår så är det färdigt!

Det mesta jag gjort i dag har gjorts med en hand dessutom, så gott det har varit möjligt. Högerhanden är ju skadad och skall röntgas i morgon förmiddag. 

Orkar jag ända fram till valpleverans? Med allt det innebär? I så fall kan kanske kenneln restaureras innan rättegången, för den lär ju ta sin tid. Säkert inte klart förrän till våren eller senvintern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.