Smärtan

 När jag fick beskedet om bilen i Fredags fick jag panikångest igen. Så passande. Hela helgen förstörd, massa extrakostnader för att behöva skjuta fram hämtning av strö och foder till fåglarna, att behöva ge det svindyra processade fodret jag har hemma (som skulle sparas för att ha att blanda med), extra "dubbelresor" för att klara situationen akut och alla planer grusade. I dag är det Onsdag och muskelsmärtorna efter skakandet i helgen sitter fortfarande i. Vad jag hatar att bli behandlad såhär..

Men jag har jobbat, slitit, planerat och löst det hyggligt trots allt. Jag har även tagit mig tid att sitta ned och teckna en stund i Söndags.

Och bilen blev besiktigad i går, blankt papper på min trotjänare. 

I dag är valparna avmaskade två gånger, en omgång till i morron så är deras första avmaskning klar. Använde Axilur för första gången i denna åldern då ju Banminth har visat sig vara oplålitelig.

Det handlar helt enkelt om resistens och man märker det genom att när man avmaskat dom vid två och fyra veckors ålder med banminth, utan att se mask. Så får man mask-chock när man avmaskar med starkare medel vid sex och åtta veckors ålder.

Eftersom masken inte dött vid dom två första avmaskningarna är ju valparna att betrakta som icke avmaskade och masken har istället förökat sig. Det vill man inte, därav att jag bojkottat Banminth nu.

Anledningen till att jag gett Banminth i så tidig ålder är ju att det är förhållandevis snällt mot deras magar men det måste ju fungera också. Så nu får jag hitta ett medel som jag vågar ge vid dom två första obligatoriska avmaskningarna, först ut att testa är Axilur, skall fungera fint enligt veterinär och apotekspersonal.

Sliter som ett djur med att få ordning på deras valphage nu. Inte lätt när jag varit helt utan både pengar (kommunens tvättstuga har i princip slukat allt, mestadels genom ström för att försöka rädda vattensystemet i den oisolerade tvättstugan under vintern samt att försäkringsbolaget inte betalar för en sönderfusen varmvattenberedare när det är oisolerat... Detta har SKARA KOMMUN BYGGT OCH JAG HAR BETALAT DET TILL FULLO, SKANDAL ENLIGT MIG!), gräsmaskiner och med svår panikångest under hela hösten, vintern, våren och sommaren. Men det blir bra till slut där också med mycket tungt arbete. Bilder kommer

Och kunde jag fått flytta dom till hundhuset bara så vore det ju smidigt. Men det är numera hönsgård tills brandfrågan är löst, den häger också i luften på grund av kommunen. Dom kastade pappren... Och allt får tydligen gå ut över mig, djuren och företaget utan att någon rättvisa skipas. Det är storsanering som gäller för att återställa det till hundhus... Så nu får det bli en vanlig hundgård som ju stått tom och blivit full med ogräs på grund av att jag tvingades sätta ut nästan alla hundar till fodervärdar i höst när U ( skriver jag namnen är det brottsligt, men gossa om jag skulle vilja..) ringde och sa att "dom" skulle komma och hämta allt bevismaterial, släcka hemsidan, sälja huset, lägga ned kenneln och se till att det här som skett inte fick komma ut. Och nu har nästa god man kastat pappren också, och kommer undan som den förra och jag får betala alla ekonomiska katastrofer förknippade med att dom är väck, som förra gången.

Fiffigt va?

Tvättar på högtryck nu för att ha rena fällar till valparna hela tiden. MEN tvättmaskinen (som bara kan användas på sommaren på grund av att kommunen misslyckats med avloppet och vägrar reklamera det) står nu bara still och visar ERROR!! på skärmen. Kul...

Den står ju trots allt i vatten, är ju inte så sugen på att få en pärla genom att försöka hantera den för mycket. Men jag får väl stänga av strömmen och försöka komma åt den på något vis. Det ligger ju DRIVOR med grejer som skall besiktigas av kommunen alternativt försäkringsbolag framför, också delvis i vatten. Dessutom lutar hela uthuset bakåt fortfarande för det har dom inte heller åtgärdat.

Men jag får riva ut allting där inne och helt enkelt köra in det till kommunhuset som en protest så får vi hoppas att det blir lite fart på dom nu. Mitt i allt annat hårt arbete men det måste göras och så länge en viss person får styra och ställa här ute med mitt liv som sin privata underhållning så är det bara att jobba på.

BETÄNK Skara kommun att han får lön från er för att göra allt detta. Och javisst, han tycker väl det är kul att läsa mina inlägg som lön för sin möda men BETÄNK att han jobbar för er och ni är ytterst ansvariga för allt i slutändan. Går jag ikull av allt detta och hemsidan samt denna bloggen blir mer känd så har ni en hel del att förklara

Jobb, jobb. Äntligen är den stora skogen mellan och i hundgårdarna borta, jag kommer aldrig att förlåta er för att ni slet pengarna ur näven på både mig och kenneln så allt tog stopp här och jag inte kunde göra något åt mina gräsmaskiner. Men nu så har jag kunnat börjat lösa det.



Jag ääälskar brännässlor



Min fina off-road-kärra! Många lass grus blev det! Och fint blev det!


Hittade en liten kompis när jag jobbade




Knixigt att ta sig in















Konversationer...i dag...

Hej !

 

Du har redan fått ett svar gällande din begäran om skadestånd. Där står det att du får vända dig till tingsrätten och väcka talan mot kommunen, om du anser att kommunen är skadeståndsskyldig gentemot dig. Jag hänvisar till denna.

 

Vad gäller dina saker, så kommer kommunen inte att ta emot dessa. Om du ställer dessa utanför kommunhuset, riskerar du böter för nedskräpning alt. parkeringsböter.   

 

Med vänlig hälsning

 

XXXXXXXXXXXXXX

 

Handläggare/Jurist Överförmyndaren

Överförmyndare Västra Skaraborg

Lidköpings kommun

531 88  Lidköping vid Vänern

 

Telefon: 0510-77 00 00

E-post: lena.walter@lidkoping.se

www.lidkoping.se

 

Ett samarbete mellan kommunerna

Essunga, Grästorp, Götene, Lidköping, Skara och Vara 

 

Från: GXXXXXXXXXXXXXXXX
Skickat: den 10 augusti 2022 11:29
Till: Lena Walter <Lena.Walter@lidkoping.se>
Ämne: VB: skadeståndet

 

Vi bör svara så snart det går på detta

mvh XXXXXXXXXXXXX

 


Från: Ska Skara Kommun Kommunstyrelsen
Skickat: den 8 augusti 2022 02:36
Till: GXXXXXXXXXXXXX
Ämne: VB: skadeståndet

 

Är det här en fråga för dig?

 

Hälsningar Lena

………………………..

 

LXXXXXXXXXXXX

Samordnare

 

Tel direkt 0511-322 12

Tel vx 0511-320 00

lena.skogh@skara.se

 

Beskrivning: Skara_logo_signatur

 

Skara kommun

Kommunledningsförvaltningen

Kanslienheten

Södra Kyrkogatan 2

532 88 Skara
www.skara.se

 

 

 

 

Från: racy.star@racy.se <racy.star@racy.se>
Skickat: den 8 augusti 2022 16:32
Till: Ska Skara Kommun Kommunstyrelsen <skara.kommun@skara.se>
Ämne: skadeståndet

 

 

VARNING: Detta e-postmeddelande är skickat från en extern avsändare. Klicka ej på bifogade länkar eller dokument om du inte  litar på avsändaren och kan bekräfta att meddelandet är säkert!

 

Hej

Jag kommer nu sluta att köra bort skadade grejer och bråte som ju skulle besiktigas av er eller försäkringsbolag. Jag körde ju bort en hel del när det stod klart att jag skulle få skadeståndet. Men eftersom detta blev ändrat kommer jag nu köra allting till kommunhuset samt omsorgen.

 

Det är betydande mängder och det är att betrakta som en protest från mig. Dels att ni kunnat skada min privatekonomi och mitt företag så enormt mycket men även att den person som ställt till med det mesta fått utreda sig själv (!) HUR? Kan det vara lagligt/möjligt?

 

Det kommer ca ett lass per vecka, möjligen två. Det blir alla mina förstörda grejer samt delar av tvättstugan som jag inte får reklamera och delar från branden där alla papper bara "försvunnit" från God man och överförmyndare. Fram tills cirkusen får ett slut eller båda uthusen med dom delar jag rent fysiskt kan få med mig är levererade.

 

Nu har god man nr två kastat alla papper vilket gör att det kommer stora ekonomiska smällar igen. Och självklart blir det som förra gången, jag betalar hela notan. Och företaget som mist sin heder, sina tillgångar och sin framtid samt förlorat många hundra tusen kronor har också fått, och får betala för detta kalaset. (Märk väl mycket goda siffror för mitt lilla företag innan Goda män och andra slet det i stycken.

 

Jag kommer även ställa en bil, full med grejer utanför en av adresserna, med lappar på fönstren så alla kan se adressen till hemsidan och vad som skett.

 

Jag vill ha ett möte kring detta, med alla berörda parter så det kan bli en seriös ordning på det hela. Snarast. Jag vill också ha ordentliga svar på mina viktiga frågor då det nu börjat gå ett tag sedan jag ställde dom.

 

Mvh Trine Andreassen

 

--jag har mer på er än ni tror, kanske lika bra att gå till media? Vill verkligen inte men blir man lite lätt desperat så kanske man till sist vågar. Fast detta skrev jag inte i mitt svar till dom. Fegt av mig kanske? Hur hade du gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.