Nya rutiner




Jag ska ju finansiera elen med ny elkostnad till både mig själv och kommunens fuskbygge i vinter. Tidigare vintrar har elräkningen gått på upp till 4500 kr pr månad för att inte vattentank och allt annat vattensystem skall frysa sönder i tvättstugan. (vilket det gjort ändå ibland och försäkringsbolaget tar det inte på grund av att det är oisolerat och fuskbyggt, detta delbetalar jag på under hot att bli av med mitt hem om jag inte klarar kostnaden). 

Då har jag ändå haft fönstren igenspikade i sovrummet och ingen värme där inne, bara i vardagsrummet, hallen och köket.

Nu har jag fått göra tvärt om, värmelampa för grisar i taket i sovrummet (eftersom åskan slog sönder elementen och försäkringsbolaget inte tog kostnaden enligt god man, medan försäkringsbolaget säger att det är en ersättningsbar skada, jag kämpar fortfarande mned detta ärende)

Så jag har en liten kaffekanna med vatten över en keramikställning (gjord för ändamålet och en extra aluminiumskål under för extra säkerhet) med tre värmeljus för att få morgonkaffe, the och lite varmvatten att tvätta  mig med. Det är iskallt i rummet på morgonen, jag sitter just nu med mössa, jacka, långkalsonger, överdragsbyxor och halsduk och väntar in morgonljuset ute. Lite ledslingor får vara på en stund, dom drar 1,5 watt. Lite extra värmeljus en stund och varmt kaffe. 

Fixar frukost. Har ingen kyl ( också försäkringsätende under långvarig utredning just nu) men har hundarnas frys igång på nätterna, nu även med min mat. 




Sedan startar dagen




Bommen som jag stänger med på natten i avsaknad av lås. Jag skulle ju fixa liknande grejer här, men så kom beskedet att min mångåriga skuldsanering bara gjort av med pengar, skulderna återkom. Sedan blev det omfattande stormskador, branden och en rejäl blåsning jag gick på. Inget av detta täcktes av försäkringar enligt god man. Jag har fått bekräftat av försäkringsbolaget att det var ersättningsbara skador men men nu är det för sent. Då ju det första skadeståndet också försvann blev det ju kris. Sedan betalade jag skulderna ytterligare en gång med ackordsuppgörelse för min pappas arv men då återkok dom igen på ett synnerligen utstuderat sätt. Sedan dess har jag kämpat, blivit utlovad skadestånd igen men blivit av med det ytterligare en gång. Kan jag få dö nu? Jag känner mig förföljd då det ju är samma människor inblandade hela tiden och dom uppträder syrligt och hatiskt mot mig.



En av hållarna till dörrbommen




"Kylskåpet" har upptäckts av talgoxarna

Dagens lärdomar: I ett utkylt hus är det inte bråttom att ställa ut filmjölken på trappan. I ett utkylt hus torkar inte skorna över natten. Det tar drygt tre timmar innan havregrynsgröt kokat färdigt över värmeljus. Man får ont i skallen av att ha mössa på hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar