Kallt

 Sitter i sängen med tshirt, ulltröja (inköpt för förtio spänn på kupan i går, dom flesta av mina kläder blev ju förstörda i diverse katastrofer här, brand översvämningar osv), underställsbyxor, mössa och tjock filt över täcket. Och då är detta det enda rummet jag har liiite värme i alla fall, med igenspikade fönster och allt för att kunna ha den lilla värmen. Jag dricker varmt kaffe, "kokat" över tre värmeljus. 

Ute står en byggfläkt från Jula och dundrar i kommunens fuskbygge. 

Är det rättvis att jag ska lida för att kunna pumpa ut el-pengar för att kommunen vägrar att reklamera sitt katastrofalt dåliga och oisolerade bygge?

Jag är ledsen och fundersam på hur länge till detta går.

Jag väntar på besked om valparnas stamtavlor, något som effektivt förhindrat försäljningen av dom. Det kostar dessutom massor i försäkringspengar att låta dom stå här så länge. Det som skulle bli en inkomst blev en ny extra utgift bara. Tack till god man som skitit i posten, det är vad du plockar ut pengar för varje år. Jag tror nog mer på SKKs förklaring än din, tur det gick att sparka dig med omedelbar verkan trots allt.

Jag väntar på besked om bolaget, Måndag är sista frist. Hoppas bara intyget anlänt och ett gott besked kommer. Jag har i alla fall lämnat ifrån mig ansvaret så länge jag är så sjuk som jag är.

Det blev dock ett trevligt luftburet besök här om kvällen, dom kanske vet att jag inte har råd att åka till Hornborga och besöka dom. Bilden är klickbar och väl värd att kikas på, du får gårna använda den som bakgrund på din dator om du vill. Jag blev väldigt glad för den i alla fall. Ha en trevlig dag och tänk på att vara snälla mot varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar