Knark

 

 Det verkar vara dagens ämne.

 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Llo7px/lantisheroinets-dodsgrepp-om-karlshamn?fbclid=IwAR2rwPaq_JXcLD9Y6LTAQtrYWKfiY6_EsZr9PtrOSdSLA_DTtD2rl6ARBN0

 Samhället är riktigt farligt ute när man inte får stopp på allting som eskalerar.

Alla enorma höjningar av priser, panikslagna människor som inte kan betala sina elräkningar, vissa får gå från hus och hem. En kylig och spydig attityd i bemötandet när man behöver hjälp (eller är det bara jag och Skara kommun?) och nu eskalerar våld och knark på ett ohejdat sätt sedan några år tillbaka Polisen kan inte, inte ens militären kan, få stopp på detta på normalt sätt. Systemet har felat, punkt.

Stackars unga som växer upp nu, världen måste te sig kaosartad. Inte konstigt att många ger upp och tar till droger.

På den tiden jag bodde på "Skräckholmen" fick jag se vad knark gjorde med folk. Många har dött. Inte bara av knarket i sig utan krasch med stulen bil, mord och sjukdomar förknippade med missbruk.

Det är en grym värld och snacket är hela tiden hur dom skall kunna lyckas med att skaffa pengar "från dom rike" och hur dumma alla myndighetspersoner är. Det senaste skulle jag kunna vara frestad att hålla med om i rent vres eftersom jag blev utnyttjad av just sådana till att "hålla klientelet utanför stadsbilden", alltså offras.. Men givetvis och lyckligtvis är inte alla lika.

Med hopp om upprättelse snarast, ett bra möte på g där alla "måste" vara med av dom som ställt till det för mig.

Ska klura på en rad intressanta frågor inför detta.

Lev väl, må gott

/Trine

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar