Lika glad att kenneln dör?

 Jag letar efter saker att tänka negativt om kennel-livet. Eftersom jag verkligen HATAR vad Wilsson och övriga på kommunen gjort mot min kennel så vill jag slippa sörja att det gick som det gick. Sjukligt ja, läkande ja. Eller hur man nu ser det.

EN sådan sak hittade jag i dag, eller flera:

1, Jag slipper få mejl om att "har du hunnit ta flera bilder av valpen du har till salu?

När jag tar bilder av mina hundar är det aldrig snapshots med mobilen från flyghöjd som många gör. Jag tar ordentliga bilder och ägnar i stort sett en hel dag åt en foto-session. Jag väljer ut dom bästa bilderna från ca 1000 tagna, beskär dom så det inte är massa överflödigt gräs runt om och ljusar upp dom som kanske blir för mörka. När jag gjort detta, som nu, och lagt ut alla nya färska bilder på en saluvalp så kan jag sällan känna mig nöjd, för det är precis vad eventuella köpare inte är. "Har du fler bilder" kommer det, eller som nu, "kan du ta fler bilder?"

Jag fick lova att försöka i morron för i dag har jag sak nr två på listan av negativa saker med kennellivet att ägna mig åt, nämligen:

2, Det ena ger det andra som till sist ger en omöjlig situation som MÅSTE genomföras ändå. Det började med regn, sedan frös det på, sedan började det snöa. Vilket medför att bilen är en stor isklump, där isen sitter FAST i bilen, hundkärran och hundboxen, med frastfrusen snö uppe på isen. Endast våld kan lösa problemet och köra bil till mötesplats för att visa valpar blir ett segt jobb med trasiga muskler och händer.

Det är olagligt att köra runt med det.

Dessutom var hundkärran full av grejer som jag bar ut tillfälligt innan det skall in till kommunen, nu ligger dom ute tills jag kommer hem med kärran igen.

Regn, gradvis frost och fastfrusen snö är ett problem för nätet över hönsgården också. Får ta det när jag kommer hem.

Så jag skall väl vara lika glad att dom slaktat kenneln? Jag kommer säkert på fler saker som kan hjälpa mig att vara lika glad för det med tiden. Återkommer om detta.

/Trine


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar