Hönsjakt

 I morse var en höna ute, det får dom inte. Det är restriktioner på grund av fågelinfluensa. På grund av detta har jag satt upp när över hönsgården, som genom lite extrema förhållanden fick dras ned. Det regnade en hel natt, frös på under tiden, nätet blev till is och sedan fortsatte regnet som snö, som fastnade i isen på nätet och till sist sackade det.

Hönan kunde infångas till sist men är nu rädd för mig. 

Då hönorna har rejält plåt-tak i sin hönsgård och inget gjorts åt branden ännu så dom kan flytta hem dit känns det hela både ledsamt och hopplöst. Dom har ju fått "låna" en hundgård och ett hundhus så länge, och frågan är om det ens går att återställa hundgården någon gång heller efter detta?

Nu ska jag skyndsamt jobba med nytt när under dagen (förra gången skadade jag vänster-tummen rejält genom att få den genomborrad av en sexkantsbits på min skruvdragare. Jag slant med skruvdragaren på grund av att högertummen var (och fortfarande är) illa skadad efter ett fall i kommunens fuskbygge).

Jag ska även svara på skrivelsen till Tingsrätten, vilket är bråttom med och gör mig sjuk vid varje arbetspass med den. Ofta så pass att jag får avbryta. Stressen är total, som vanligt.

Men i dag lossnade avlopps-isen så nu går tvättmaskinen. Att det är tvätt som legat där större delen av vinter för att jag inte velat krossa glaset på tvättmaskinen för att få ut den är en annan sak. Får se hur många gånger det får tvättas och om det ens går att rädda. 

Så får jag ju tvätta medans elen är dyr i dag, inte när den varit billig. Skara kommuns avlopp bestämmer, är det fruset så är det. Själva har dom besiktigat det och funnet det "undermåligt". 

    MEN HUR KAN MAN DÅ NEKA TILL ATT REKLAMERA DET DÅ? NÄR DOM SJÄLVA HAR STÄLLT DET HÄR??????? ELLER GE MIG MINA PENGAR TILLBAKA!!!???

Ni som läst bloggen eller hemsidan en längre tid borde kräkas snart av alla upprepningar. Min verklighet, hela mitt vuxna liv och en bit ned i tonåren tack vare Skara kommun.

Kan inte detta ta slut?

Väntar reaktion/svar från SKK och kommunen, stressande att inte få vettiga svar att förhålla sig till. Lär väl bli skakningar igen i dag, känns redan lite så. Kommer jag kunna få in något svar till Tingsrätten? Eller blir jag dömd IGEN på motpartens (skara kommuns) uttalanden bara för att jag inte klarar att få in mitt svar?

Där är väldigt mycket att bemöta och mängder av bevismaterial att hitta, kopiera och skicka med. Tur jag har bevismaterialet i alla fall, men vad hjälper det om jag inte får in det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar