fruset igen

 Vattnet var fruset i morse igen. Den här gången betydligt värre och även längre ned i brunnshålet.

Allting ligger ju blottat och oisolerat sedan kommunen byggde det och hade jag inte försökt stoppa under så mycket som möjligt för att skydda det så skulle det nog frusit såpas mycket så det spruckit igen.

Jag förstod direkt på morgonen när jag gick in i tvättstugan och tog upp vattenslangen på golvet att nu blir det problem igen, för det krasade av is i slangen. Golvet är ju helt oisolerat så det är inte konstgt alls.

Efter ett antal timmar med fläktar och hårfön lyckades jag få igång det igen. Nu har alla djur fått ljummet vatten som jag alltid vill ge dem på vintern. Nu blir det varm mjölk till hundarna (sån där man köper i storsäck till kalvar, dom älskar den!) mjölken får de bara som något extra varmt och gott några ggr per dygn i kylan och ibland även innan dom lägger sig på kvällen övrig årstid.


AI genererad bild, där kranen är ute i kylan. Inte ens AI generatorn tycker att en inomhuskran skall frysa tydligen haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar