Fruset vatten

 Efter ett antal timmars jobb har jag nu äntligen fått ordning på vattnet för denna gången. Det hade frusit ordentligt. Det första jag märkte på morgonen var att det knastrade i vattenslangen som låg på golvet i kommunens fuskbygge så jag förstod direkt att nu blir det problem. Det kom inget vatten heller när jag kopplade från slangen. Jag tände min överlevnadsmaskin och kokade lagrat vatten för att kunna hälla på rör här och där, krälade runt på olika håll för att komma åt med hårtorken under golvet. Två fläktar och ett element på ca 2000 w vardera har hjälpt till att lösa proppen. Med nuvarande elpris på nästan sex kronor kilowatten så lär inte detta bli en billig historia. Kommunen vägrar fortfarande svara trots ett antal mejl till dem under dagen. Nu står det ett element på för fullt där ute, jag vågar inget annat. Försäkringen tar inget sönderfruset där ute så länge bygget står oisolerat och jag betalar fortfarande tusentals kronor på tidigare sönderfrusna saker som inte gått på försäkringen av samma anledning.

Tack Skara kommun för att ni förstört mitt liv på det här viset, nu får ni lösa det här för så länge det går mer pengar i detta slukhål än jag har så kan jag heller inte göra något själv åt det.

Reklamation tack! Gör om gör rätt eller pengarna tillbaka.

 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.