Skorstenen

 Skorstensrenovering - Paket med skorstensrör och vermikulit (ventilation.se)

Ovanstående länk innehåller ett komplett paket för att få igång min vedspis i köket. Slippa frysa, kunna laga mat och ha varmvatten.

I dag får jag frysa rejält på vintern, låta bli elspisen, inte ha kyl och frys inne, inte kunna duscha annat än på natten (och utomhus) etc för att ha råd att betala för alla extra kostnader i samband med Kommunens fuskbygge och extra kostnader till följd av att goda män slarvat bort mina papper. (inte ETT enda papper har framkommit än i dag, från EN enda av dessa tre, kostnaden per månad kopplad till detta är enorm).

Nu ska jag försöka att sälja mina två kakelugnar (ca 6000 kr för båda två) för att få råd att köpa detta paket så det kan bli mer drägligt här på vintrarna (det var ju hela tanken med att skaffa detta, att ha ett billigt boende)

Givetvis vill jag inte sälja kakelugnarna och kostnaden för att återställa två kakelugnar här blir betydligt mer än 3000 kr per styck. Men kommunen frågar hela tiden om jag inte har nåt mer att sälja för att kunna täcka kostnaderna för fuskbygget och kostnaderna för de försvunna pappren och bokföringen, jag frågar ju titt som tätt om ersättning för detta och då får jag samma fråga hela tiden.

Så nu ska jag göra allt för att kunna köpa ett sådant paket, hjälp att installera är ordnat.

Om någon skulle vilja sponsra projektet med en hundring så blir jag väääldigt glad swisha i så fall till 070-3834680

TACK på förhand 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar