Höst


 Höstdagjämning och verkligen höst i luften. I går kändes det som sista sommardagen, det var varmt och soligt. Åren går, dagarna går, livet har stått på paus väldigt länge. Tänk om man kunde få loss kommun-proppen från sin ekonomi. Livet är bara att längta efter att livet skall börja och under tiden släcka de farligaste ekonomiska bränderna efter kommunen, i panik. Jag vet vad jag skulle göra om jag fick tillbaka mitt liv, jag skulle hänga med Helge-Tore till exempel, flygmaskinen på bilden ovan. Och ja det är jag som flyger medan läraren sitter i baksits. Det var kul, det var inte heller så himla dyrt. Utan det var en hobby man kunde klara på sin pension. Jag är glad att jag fick testa när jag fick arvet från min pappa, arvet som kommunen till stor del slukade i den här sjuka härvan. Det får jag aldrig tillbaka men det måste väl förhoppningsvis gå att få slut på utflödet i alla fall så man kan ha sina pengar i fred.

I vilket fall, ni som inte testat segelflyg, gör det... Och slöjan på huvudet är inget annat än solskydd för i den där lilla glaskupolen blir det ett enormt tryck från solen när man kommet upp i luften.

Nu är flygskatten avskaffad så det borde vara helt rimligt att sportflyga.

Jag saknar mina hundar och min kennel också, allt försvann ju på grund av kommunen också (se varför här) (och här). Långa skogspromenader med lek och sim blev abrupt stoppat av ren förföljelse från överförmyndaren, helt sjuk situation! Och dessutom ett fullt fungerande aktiebolag som försvann när avelsdjuren fick skänkas bort i en hast. Jag låg där plötsligt en morgon och kunde inte lyfta armarna. Efter flera timmar kunde jag släpa mig ut på alla fyra. Depression och utmattningssyndrom var ett faktum, allt igångsatt av ett samtal där de skulle "släcka hemsidan och den här bloggen", sälja huset, sälja bilen osv. Jag skakade tills jag stöp, av ren skräck.

Skara kommun, jag vill ha tillbaka mitt liv!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...