Ledsamt


 Jag är förnöjsam. I dag har jag handlat i billiga hyllan, pålägg, fisk och kött för flera veckor. Att ha i frysen, ta upp lite för att steka ihop med äggen som hönorna ger mig. Utan sås, potatis eller andra tillbehör. Jag klarar mig. Men att behöva leva så HELA livet?

När jag nu är klar med alla räkningar som skall betalas, mina och de som kommunen ställt till med, så har jag kanske ett par hundra kvar på kontot tills den 19e nästa månad.

Brutalt av er Skara kommun. Ni behöver sätta stopp för det här.

Inga fönster fixade denna sommaren heller, oljan inte bytt i bilen, inga nya däck, klädhögarna från översvämningarna i fuskbygget ligger där. Likaså allt jag bara lämnade när jag fick depressionen. Jag kunde skriva mycket här men det orkar ni inte läsa.

Ibland önskar man att allt bara var en ond dröm när man slår upp ögonen på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...