Kallt och mörkt

 Nu kommer årstiden när det blir tufft med mörker och kyla. Som ni alla vet nu varför (fuskbygget som slukar stora pengar varje månad) så får jag dra in på annat i vanlig ordning. På vinteren är det värme och ljus till mig själv. Annars klarar jag inte elräkningen. Det rinner på insidan av fönstren, det är kallt inne när man vaknar, och så skall man UT för toabesök och att tvätta sig och sedan in här det är lika kallt som ute nästan. 

Nytt avslag på ansökan om att få fuskbygget reklamerat och kostnaderna täckta så man kan leva normalt. Inte heller pengarna tillbaka fick jag och heller ingen motivering. Bara ett nej.

Men så länge ärendet inte är utrett av oberoende part så kan man ju tänka sig att det inte blir ordning. Hoppas nu på IVO, Tingsrätten och JO. Men det blir väl en tortyr-vinter till i vilket fall.

Men än så länge är elen billig och jag kan ha på en liten fläkt en kort stund i sovrummet när timpriset är som lägst. Det jagar i alla fall bort en del fukt. Det blir ju fuktigt inne när jag försöker torka kläder i kylan också, men vad gör man?

Timpris har räddat mig en hel del. Det är ju lägst på natten så jag får ju ställa om livet en smula, men det är ju överlevnadsbart.

Undrar hur mycket el en övervakningskamera tar? Jag har tre.

Den ene har jag mot småfåglarnas matplats, den fångar upp om det är någon som försöker smyga bakom huset så den har dubbelt syfte. Nu skall jag bara ordna så inte småfåglarna sätter sig på den hela tiden. Trevlig pyssel tycker jag. Något jag är rädd om eftersom det är en av mina överlevnadsstrategier, att ha något trevligt som håller mig från dödlig depression. För det vill jag inte vara med om mer, när man ser döden som den bästa utvägen...

Så, det blev skalade solrosfrö till fåglarna istället för batterier till ficklampan denna gång.

Innan dagen grytt helt så börjar småfåglarna komma och plocka mat. Solrosfrö i den ena behållaren och talg i den andre.

Kolla in dem här:


Dagens mejl till kommunen, inkluderat kopior av mina tomma konton:

Hej
Jag måste snarast ha svar om avloppet där de skall gräva, ritning på vart det ligger tack.
Nu är jag utan pengar och då pensionen dräneras varje månad så är det nu många månader som öronmärkta pengar gått åt. Jag MÅSTE lösa en hel del på huset innan vintern, både med fönster och annat. Likaså med bilen. Det är AKUT och BRÅTTOM och det är ÖRONMÄRKTA PENGAR som skulle gått till detta men som gått till fuskbygget och ärendet med god man istället. Jag har tjatat om detta under stress och panik och får ingen lösning från er, det är bara ni som kan lösa det eftersom det är ni som satt igång detta.
Hur har det gått med hemförsäkringen?
Kan jag få tillbaka hårddiskarna med inspelningarna?
Är det under utredning nu?
Hur blir det med IVO?
Nu behöver jag vinterkläder, sängkläder, vinterskor och annat akut.
Mvh Trine Andreassen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...