Varje morgon och varje kväll

 Sitter jag i sängen, med datorn och letar efter bilder från Tromsö och Mestervik, där jag växte upp.

Ställen jag aldrig mer får se. Drömmen om att få åka dit på semester börjar falna nu. Inte en enda gång i mitt liv har detta kunnat bli verklighet, på grund av dessa två enorma slukhål kommunen gjort i min ekonomi. Fuskbygget och allt som hör ihop med god man som inte hämtat posten. Det är hemskt många hundratusentals kronor. Mycket är nu nedbetalt, jag har varit hård vid mig själv. Jag ser ljuset i tunneln ekonomiskt då det nu inte alls finns något kvar hos kronofogden. Men att ha prickar på sig i systemet på grund av vad kommunen gjort, inte för att man handlat något, är ju helt sjukt!

Möte med skuldrådgivaren i går lyfte mig väldigt mycket. Vad bra hon är... Min envetenhet med alla betalningar, egna uppgörelser och avkall på mitt eget liv har gett resultat. Jag fick till och med beröm!

MEN det här innebär inte att jag accepterar att betala allt detta, jag vill givetvis ha tillbaka allt som har med kommunens felbehandling att göra. Hon skulle pocka fram en del av det som betalats bakåt i tiden. Härligt att det går att göra. MEN allvarligt att god man och god mans tillsynsmyndighet vägrat ge mig ETT enda kvitto eller ETT enda papper från mina permar som funnits hos tre goda män. Helt sjukt!

De får behålla allt tills ett visst datum, sedan får de lov.FÅR DE LOV! att kasta det, KASTA!

Vilket också skett och gett ytterligare ekonomiska svårigheter för mig.

Dessa får betalt för att HJÄLPA utsatta?

Nu skall jag kolla efter bilder från Mestervik igen, tänka på minnen från mina nu döda adoptivföräldrar som jag inte heller fick åka och träffa medan de levde, på grund av just ekonomin som kommunen strulat till för mig. Jag sökte hjälp för att få åka dit när de insjuknade, men fick inte. Bara fräcka svar om att det inte ingick i "norm". Och man hade ett eget ansvar osv...

Snart är morgonkaffet slut och jag får gå ut och möta fördärvet från branden, stormen och fuskbygget i en ny kamp för överlevnad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Positivt

Möte i dag. Fortsatt beviljad boendestöd och kontaktperson då jag blir så oerhört sjuk fortfarande med muskelsvagheten efter varje panikatta...