En hemsk natt

 Jag brukar vara klar med allt rutinjobb innan halv nio, men nu är klockan över tio och inte ens hälften är gjort. Har så grymma smärtor! Jag som trodde att borreliosen började lugna sig, nu är jag mitt i ett nytt skov. Men är ändå tacksam att kunna sitta på trappan i solen och dricka kaffe med höns och kycklingar fridsamt betande på den oklippta gräsmattan. Hemskt att vara utan gräsklippare, men grannen har lovat att byta blåsa på den så jag hoppas slippa köpa en ny. Nu går jag med en batteridriven trimmer och tar en bit i taget, kanske därför jag har så ont? Nu påt igen, byta hos dom stora hönsen och och göra klart det sista. För varmt för hundträning i dag, får bli lite turer i kväll. I dag får jag hem en ny kalligrafipenna (nej ingen dyr) så då kan jag sitta och bekanta mig med den mellan smärtvarven, svårt att sitta och vänta varje pärs ju! Tanken med pennan är inte kalligrafi i första hand, även om det också är kul. Det finns vitt bläck hemma som behöver ett smidigt sätt att göra tunna streck och då föll ögonen på denna pennan som klarar löst bläck. Med andra ord, highlights i hår på målningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar