Min egen dag

 I dag har jag tagit hand om mig själv en smula. Inte ofta jag gjort det dom senaste åren på grund av alla katastrofer som inträffat som gett så mycket extrajobb och så har jag ju mitt ordinarie jobb med. Men i dag har jag fortsatt med mina lektioner i måleri. Bara gratislektioner än så länge man jag hoppas ha råd att gå en regelrätt kurs så småningom. Hur som helst är det hemskt roligt och avkopplande. Helt underbart! I dag blev det en arabhäst i akvarell. Jag använde mina akvarellfärger som nu säkert är trettio år gamla och så har jag köpt några akvarelltuber på dollarstore som kostade hela sextio spänn, vad bra kvalitet det var på dom! Trodde jag ju inte!

I morron kommer en låda helt nya akvarellfärger av finare märke, hade inte råd men klickade på köpa-knappen ändå! Vågar inte nämna prislappen än... Men det var hemskt många år sedan jag unnade mig något alls, det här är mitt vattenhål när jag mår kass och mitt sätt att glömma alla hatiska och förnedrande ord som annars rungar i huvudet, utdelade av myndighetspersoner som jag sökt hjälp hos och som sedan bedragit mig stort. Skönt dock att det rör sig framåt med inspelningarna och eventuell rättegång men det blir nog en långdragen historia oavsett. Nu är det inte många hundar kvar och två till är på väg ut. Det blir två unga draghundar, deras åldriga mamma och en schäfer kvar. Overkligt. Men vad gör man om man måste förbereda för flytt på grund av att kommunen kastat mina papper och mitt nuvarande hem inte kan räddas?

Nu blir det natten, i morron kanske jag lägger ut målningen här, får se. Ha en trevlig kväll och en fridfull natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar