Sommar blev det


Känns så där vemodigt, blir ju högst troligen sista sommaren för mig här hemma. Blir det inte ordning med försäkringspappren som kommunen slängt så får jag flytta. Att bara sitta och skriva på att det är okej att slänga det? Överförmyndaren i Skara! Och sedan sitta och sluddra fram den ena grava lögnen efter den andra om mig? Hur grym kan man bli? Anledningen till att jag vill ha pengar är INTE att dom kastat pappren och försäkringen då inte täcker. Utan att jag handlat på kredit och tyckte det var för mycket att betala tillbaka. Denna människa måste ju snarast bort från sin post. Jag var alkis så jag var visst ingen som skulle tas på allvar, jag hittade bara på att jag duschar ute året om, likaså att jag inte har vatten inne. Att uthuset dom beviljade mig lån till när jag flydde tippat bakåt, inte blev isolerat, taket anlände aldrig osv (och SJÄLVA hade hand om allt med bygget och ALLA mina papper som krav för lånet, vilka dom slängde sedan). Hur kan man INTE få ersättning för dom värsta skadorna detta åsamkat mig? HUR? Hade JAG gjort detta mot någon så hade jag suttit inspärrad, inte behövt bekymra mig om att få ett vettigt jobb mer och blivit skadeståndsskyldig upp över öronen! SKÄMS!

Små glädjeämnen här och där hittar man i alla fall, som:

 Bålgetingdrottningen som bygger i sitt eget lilla hus på tomten här


Ungtikarna på kvällspromenad

 

Laisa som jag nu får sälja för att kunna betala räkningar för kenneln. Sista leonbergertiken! Bara för att kommunen inte vill stå för vad dom gjort! Det här gör ont!

 

Helge-Tore på besök, min gamle vän

Jamen hej
Och en hungrig Hacke på besök


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.