Böter och frimärken

 I dag har jag migrän och sovit dåligt i natt. Så jag gick och la mig igen för att försöka få ihop ett par timmar sömn. Men då ringde det, jag var på väg att somna och svarade inte. Det ringde igen och igen, och ett pling med ett meddelande och ringde igen. Ja så det var bara att gå upp och ringa tillbaka. Ett trevligt samtal om dittan och dattan och med på köpet fanns en liten berättelse om överförmyndaren i Skara. Han hade fått böter, för vad berättades inte. Men han hade köpt frimärken för samma belopp, tvåtusen riksdaler och sedan minns jag inte hur det hela fortsatte. Men att han betalade böterna med frimärkena och på så vis slapp redovisa? Kommer inte ihåg men frimärken är ett giltigt betalningsmedel i alla fall det fick jag med mig i migrändimman. Jag skall snoka mer i detta nästa vecka.

Vilka påhittiga (läs sluga) politiskt tilsatta tjänstmän vi har, som dessutom går fri frånallt ansvar, även i de fall de rätt och slätt tar livet ur folk? Ja det var ju han som skrev på att mina papper (läs bevismaterialet mot dom själva) skulle kastas, luring där

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.