Åska och jobb

 Åskan gjorde att jag inte var uppkopplad i går så mycket. Mest på telefon för att ha koll på just åskan då. I dag har det varit hemskt mycket jobb och lite besök där vi har diskuterat fortsatt väg framåt med rättsaken. Spännande. En hunduppfödera som köpt avelshane förmånligt av mig, där jag nu förlorat all avel på hanen hörde av sig och ville "hämta" hanens mor. Som ju är en avelsklar import-tik som för mig vore värdefull för vidare avel. Hon är nu såld för att täcka kostnader för nödåtgärder jag fått hållas med här hemma i väntan på att mitt hem och gården skall bli återställd. Eller att man bara får avsluta sitt liv och allting här. Visst vore det väl snaskigt för en sådan uppfödare med en billig, färdig import-tik med nytt blod för landet? Nu har tiken fått ett annat hem så det blir ju inte då hon ju redan är väck. Men precis sådana här onödiga hjärtskärande saker är det ju som tvingas fram nu eftersom allt hänger i luften och hela livet är upp-och-nervänt för oss alla här på gården. Det vore verkligen på tiden att få ett slut på allt detta.

Nu åker min sista leonberger till veckan, tre hundar kvar av kenneln. Ni som gjort detta måste väl förstå att jag inte har något att förlora längre? Ni har rånat mig på allt och då är det enklare att gå bananas genom att göra slag i saken med att åka in till kommunhuset och ge bort alla nycklar och sätta sig på trappan och säga att nu får ni ta hand om mig med bostad och allt resten av livet!

Tidningen och Polisen lär vara där och undra vad det hela handlar om. Då förstår ni väl att ni får skämmas med tanke på att detta nu är så spritt? Jag ska se till att det sprids ytterligare, bit för bit.

Skäms, be om ursäkt och återställ mitt hem genom att ge mig mina rättmätiga papper som ni "slängt" för att skydda er från att det ni gjort mot mig skall komma fram. Det kommer fram ändå, ni kan fortfarande gå ur det här med någorlunda heder i behåll. Men när rättegången varit kan ni det inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.