Det gick bra till slut

I går satt jag på alla fyra med en tygkanin i ena handen på coop-parkerineg i Skara. Galenskapsnivån på hundtanten är inte att leka med. men i det här fallet handlade det om en lös schäferhund som sprang mot vägen. Jag observerade läget, där hunden skällde ut folk och hade lite ragg. Sedan sprang den iväg och jag handlade snabbt. Ställde Forrden (ja det stavas så) på tvära på parkeringen, utrustade mig med hundleksak (kaninen), hundgodis och ett tunt retrieverkoppel och gick till handling. Jag pratade så där barnsligt som vi alla hundgalningar gör till hundar ibland och gjorde lekinviter till hunden när jag såg hans osäkra bilck, då svarade han upp lite och sprang tillbaka mot affären istället. Dörren öppnade sig automatiskt och han sprang in, där han blev fångad till slut. Allt gott. ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.