Jobb jobb

 Tänk om man hade lön för mödan? Heltidsjobb och väl det sedan -89 och inte en spänn i lön, ingen semester heller. Allt rånat av kommunen för att dom skulle ha knarkare jobba på kenneln och det spårade ur. Ja skit samma, då har jag gjort ett långvarigt straff, skall jag nu göra brottet som motsvarar straffet tro? Nej jag gör inget olagligt, jag är rätt skötsam om jag får säga det själv. Men man ser sakens orimliga skador i andra vinklar.

I dag blev Mriya (Filmsnutt med henne här: https://www.youtube.com/watch?v=rB4H-QLSP0U ) parad med Svarten, så kanske överlever kenneln? Om jag får min ersättning och kenneln sin innan hösten så kan vi ju bo kvar, jag och djuren. Visst ger dom mig den helt frivilligt bara sådär? Ja det kanske märks vilket humör jag har just nu, arg men mest ledsen egentligen. 

Men en koja blev klar i dag i alla fall, bara lite lister kvar.  Så är i alla fall dom flesta av dom kvarvarande hundgårdarna så gott som klara inför vintern. Innertaken lägger jag i när det blir kyligare dock. Och en del nya liggbord skall kläs men jag väljer nog att hämta lite bräder på Måndag istället för dom gamla som är så grå i färgen nu.

Hönsen kan jag dock inte göra något för innan vintern, om kommunen inte löser detta så får jag åka in till kommunhuset med som och ringa tidningen så det kanske blir lite fart på det. Dom skall inte lida i alla fall. Vilket liv det lär bli! Jag släpper helt enkelt in dom där och delar ut lite flygblad med länk till denna bloggen, hemsidan samt en kort förklaring vad som skett. Det borde göra susen!

Vaktlarna har jag ordnat nytt boende för vintern till, det skall bara läggas dit lite plåt på huset deras, det finns färdigskuren grön fin plåt till dom. Värmelampa är redan monterad, det blir ett mysigt boende, stort och rejält och dessutom rovdjurssäkert.

Vilka vaktlar säger du? Jo dom ligger i kläckmaskinen så dom kommer kläckas om ca 16 dagar. I början brukar jag ha dom här inne, gärna upp till två månader beroende på hur många det blir. Har över 40 ägg i maskinen så det kanske blir lite många om alla kläcks, men 100% kläkcta blir det sällan.

I dag hittade jag papper som är GULD, PLATINA och DIAMANT värda... typ! Ett riktigt ess till rättegången eftersom det bevisar en hel rad saker. Pappret, eller en sammanhängande lunta papper rättare, bevisar saker som dom förnekar bestämt. Så skönt, när dom trots allt kastat kopior på detta för att komma undan själva! Fanns förvarat hos en vän, i hennes källare. Så mycket mer snaskigt var det inte i dom permarna, jo kanske något litet. Men det stora blir ju tvåtusenkronorsluntan att ta sig igenom, finns nog en del där!


Då hoppas man på många valpar, gärna lika lugna och balanserade som sin mamma Mriya?

Bara som en liten anektot:

När jag skulle få hjälp från kommunen i och med flykten så var det tre damer här som donderade runt en del. Dom gillade att klappa mig på huvudet och berätta för varandra vad knasig dom tyckte jag var. Den ene av dom, ( hon som sedan kastade alla papper) skulle köra mig till ett ärende vid ett tilfälle. Då lyckades min schäfer lägga sig mot ytterdörren så den gick upp medan vi var på väg mot bilen. Damen i fråga klappade hunden på huvudet och berättade vilken knasig matte hon hade som hade sådana fantasier, aaaaldrig att du skulle kunna bita någon, eller hur? Nej hon är så knäpp din matte som inbillar sig att hon har hundar som har vakt i sig eller som är tränade. Jaaaaa osv...

Om jag vore elak, om jag inte bitit mig själv i läppen så kunde den hemska damen fått en överraskning som hon sent skulle glömma. Men jag gjorde det inte. Jag såg dock scenariot på näthinnan i bilen på väg mot stan sedan, när jag åter igen blev idiotförklarad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

AI

  AI Jag testade att göra en bild med AI, skicka den till chat gpt och be den att skriva om bilden. Här är resultatet. Förvånansvärt bra wri...