Skadorna börjar räknas upp


 Reflekterar lite över en kopp kaffe.

Rutinjobbet strax klart ute, men först en kost paus. Mycket att göra i dag men temperaturen tillåter arbete i alla fall. Dom mest förfärliga smärtorna lugnade sig nu när det blev svalare, det är ju bra. Precis som jag hoppades, att borreliosen blir värre i värme. Först funderade jag såklart om jag blivit allmänt mycket sämre helt plötsligt. 

Nu löper Mriya, hoppas på valpar till hösten. Det har varit en hemsk period helt utan valpar att sälja för kenneln under väldigt lång tid. Helt i onödan, bara för andra människors ingripanden. Kenneln visar mycket goda siffror när den får vara ifred från dylika ingripanden, något som gör att kommunen egentligen är skyldiga mig och företaget hemskt mycket pengar.

Jag började räkna lite lätt, bara foderhundar jag satt ut och inte kunnat nyttja blir hundratusentals kronor back. Då har jag inte räknat alla kullar som jag i samband med det förlorat. Foderhundar sätts ju ut för att man skall kunna avla, och får man inte avla så kunde man ju hellre sålt valpen/hunden men det visste man ju inte innan.

Allt hänger ihop med katastrofen med dom kastade pappren samt även med flykten såklart.

Nu ska skadorna på båda uthusen samt bostadshuset och trädgården värderas. Det blir till att skicka en faktura på det hela. Detta trodde jag var gjort men hotelser från den ena delen av kommunen har stoppat den andra delen i arbetet. Ja man förstår ju varför. Bara det är ju rent brottsligt, detta borde dom verkligen inte klara att komma undan med. Bara bortskaffandet av bevismaterial i sig är ju ett brott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.