Sista leonbergern

 Nu har jag precis kommit hem från veterinären med Laisa. Hon är besiktigad och klar för att resa till sin nya ägare. Laisa är en avelsklar (röntgad fram och bak, ögonlyst och blod skickat till Bern för analys) tik som jag skulle haft upp till fem valpkullar på. Nu säljs hon för att eventuellt förbereda för en katastrof-flytt samt för att täcka ytterligare kostnader för den här hysteriskt galna kastat-alla-papper-skandalen. 

Om vi säger fyra kullar med ca tio valpar a 19000 kr styck  så är det på ett ungeför vad Skara kommun nu ytterligare är skyldiga mig.

Och det rullar på fortfarande så länge saken hänger i luften. Dessa förluster får jag ta så länge men det är vad kommunen trots allt ställt till med och rent moralisk är skyldiga till.

Nu har jag tre hundar kvar... Av den stora fina kenneln. Folk undrar och alla tycker det är mer eller mindre otroligt att papper fått kastas på det viset dom har. Självklart vill man ha ersättning för skadorna som uppkommit till följd av detta.

Laisa i vinterpäls. En stor, välbyggd tik med rejäla vinklar och 100% paralella ben, svart mask och superläcker röd färg. Mörka fina, mandelformade ögen utan häng hit och dit. Det här blir kännbart för kenneln... Och för mig personligen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.