Mötet

 Åkte genom stan förut i dag. Vad skådar mitt öga? Bredvid bilen, cyklandes på en liten combicykel kommer HAN den där som godkänt att alla mina värdepapper skulle kastas! (och som jag har inspelning på där han serverar en hel del bevismaterial samt skändar min sekretess) I samma sekund som jag tittar efter ordentligt för att se om det verkligen var han, så kikar han in genom mitt öppna bilfönster. Jag fann mig snabbt genom att säga "nämen hej du". Inte så fyndigt kanske, men blicken jag fick skulle få en atombomb att blekna. Man kan verkligen se och känna hatet. Och hatet kommer sig av att jag försöker rädda det liv han har kastat i soptunnan... Ja du läser säkert detta också, så då passar jag på att säga. Sluta hata, ställ saker till rätta. Förr eller senare kommer du i ett läge där du inte kommer undan och får skämmas för vad du gjort. Visa lite heder och erkänn att det var ett misstag och rätta till det du har förstört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar