Mördarna

 Ja man får bita sig i tungan i vanlig ordning och låtsas som livet leker på Facebook. Men i verkligheten är det inte livet som leker utan andra som leker med mitt och djurens liv. Nu lär ni få i morron bitti inne på alla berörda kontor kan jag lova!

Efter branden köpte jag en byssja till fåglarna som nödlösning tills kommunen fått fram mina papper för jag förstod snart att det skulle bli problem och dröja, med tanke på deras agerande. Bara slitet att få hem byssjan och alla kostnader för transport och när byssjan blev liggande på sidan var ett helt projekt. Kommunen strulade vidare med mina papper och jag slet som ett djur för att göra en någorlunda hållbar nödlösning. Till slut var byssjan inredd med reden, pinnar, hyllor, ett litet plastträd och fina rep att sitta på till duvorna. Nu i natt har ett fönster rivits helt ut och hänger på sniskan, och det andra är öppnat. Hur det nu gått till för haspen sitter så hårt så jag knappt kunnat öppna den själv. Alla utom två duvor var borta...

Har letat och skadat mig på sveaskogs träd som ligger huller om buller runt tomten. Till sist hittade jag två av ungarna som sitter skräckslagna uppe i träd. Den ene så lågt så jag klättrade upp en bit och försökte smyga mig på den, men då hoppade den långre upp. Nu har jag satt matskålen i fönsteröppningen och kan bara hoppas att det är totalt lugnt här på gården tills det börjar mörkna så dom ser värmelampan och ljusslingan inne hos sig själva och hoppar in. Dom två vuxna fåglarna är här inne i buren med Jacko tills vidare. Jag ger upp nu. Tar med mig djuren in till inblandade myndigheter och lämnar ifrån mig ALLT. Nu har jag verkligen kämpat för att detta skall gå bra och bara fått hån och elaka kommentarer från dom skyldiga.

Men då får dom också ta hand om mig, bara leva på bidrag, och låta dom se till att mina rättigheter till bostad följs. Så struntar jag i att kämpa mer. Min hobby får vara att skriva vidare på boken och den här bloggen och hemsidan. Så kan det kanske gynna någon annan för jag lär väl inte vara den ende dom ger sig på tyvärr.

Om jag nu ens överlever en sådan grej

Men vara någon slags underhållning åt människor som kränker både mig som person, mitt företag och min ekonomi på det sättet det vill jag inte. Det här har kostat djur liv och där går gränsen mina damer och herrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.