Smärtgräns

 Hjärtat värker, tårarna rinner, stackars mina duvor... Tymmen värker och huvudvärken blir bara värre. Har ringt till vårguiden om värktabletter, vad tar man som man kan köpa på apoteket? Det är en sak för vårdcentralen sa dom. Så då står jag där igen med ett rör alvedon, jag lär ju inte orka med att kämpa mig till ett läkarbesök just nu i alla tråkigheter. Måste se till att det blir ordning med momsen, fixa så det löser sig med Laisas försäkring som krånglar (när sånt inträffar i samband med alla nödåtgärder och psykisk stress här så kan sånt lätt bli en katastrof, det har man fått erfara. Det finns en gräns för hur mycket man klarar) och just nu sitter två duvor i en mindre bur i duvhuset, med dörren öppen i fall några av rymlingarna förtfarande lever och hör dom sjunga. Jag byter på dom med jämna mellanrum så ingen behöver sitta där länge i taget. Bränner mig på brännässlor, orkar inte bekämpa dom nu. Trimmern sönder, den skall kommunen få kan jag lova. Är så trött på allt, och bara fräcka svar i retur, en del läser inte ens. Snacka om att ta sitt jobb seriöst?

Kokar vatten på spisen, skall diska lite och skriva lite på hemsidan om huvudvärken blir kontrollerbar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar