Skallebank

 Jag lyckades få en bjälke i huvudet i går, en överliggare på den provisoriska hönsgården. Den släppte i ena änden när jag grejade med dörren efter att ha matat dom. Som tur var så var den rätt murken och därför inte så tung. Men tillräckligt ändå. Jag tog ned den helt så det inte kan hända igen men nu måste jag stabilisera hela hönsgården (som ändå skall bort, känns knasigt). Sidan där dörren sitter känns för ostabil nu så det måste göras. Ännu mer gratisarbete som Skara kommun tvingar mig till. Vore det ordning med pappren så skulle försäkringsbolaget förmodligen löst inhysning åt dom tilfälligt under bygget. Nu finns det inte ens ett bygge och allt hänger i luften, även trasiga överliggare...

Är så trött på detta trams, så mycket onödigt jobb och lidande för att någon annan gör fel för att dom av någon personlig anledning är sur på mig. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.