Skön sovmorgon

 Att bara kunna fimpa väckarklockan när det tjuter klockan sex och somna om ibland. Det är lyx. Kvart över åtta blev klockan innan jag satte mig med morronkaffet. Solen skiner men dom varnar för åska i dag. Helt okej för träningen i Vårgårda med schäfrarna är inställd så jag kommer att försöka ta en vilodag i dag, hålla mig från tråkigheterna med kommunen och dylikt. Inte heller långdragna tunga pass med handtvätt. En disk vore på sin plats dock så det blir till att bära vattenhinkar ändå.Hoppas få tid att måla lite också.

Planerar för en färd till Ore udde en dag när vädret är stabilt. Det vore trevligt med lite fågelbilder som inspiration till målningar


Arkivbild men dock typen av bild jag älskar, bilden är klickbar och väl värd ett klick!

Nu har jag vaknat ordentligt för dagen i alla fall. När jag gick ut för att släppa ut hönsen och göra morronrutinerna hos djuren så fick jag mig en liten chock. Iklädd mysbyxor och fladdrande kofta tog jag steget utför trappan i vanlig ordning. Där ligger en blå påse med nötkött och tinar sedan i går kväll.Hälften till hundarna, hälften till vråkparet med ungar. Då small det till i plåttaket över mitt huvud så kycklingarna flydde in i sitt hus i panik från utegården jag byggt åt dom. Där uppe satt en vråk och väntade på frukosten och tog av med ett rejält stamp i plåttaket när den lyfte för att hundtanten kom utfladdrande precis under vråkens fötter. Vem blev mest rädd tro? Tur jag inte hade kaffekoppen med mig som jag ibland har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.