En öppning?

 Jag fick ett telefonsamtal i dag från omsorgen med ett "besked" som dom lovat mig. Samtalet kändes en smula knepigt men det kan vara jag som är misstänksam bara. Beskedet lät som följer: "vi kan inte gå tillbaka i tiden och utreda vad som skedde då eller ersätta dig för det. Det vi kan göra är att du kan göra en ansökan här så du kan gå vidare framåt". Jag försökte få veta lite mer specifikt vad dom tänkt sig, men fick bara samma svar. Så då blir det till att göra en sådan ansökan.  Det lät lite som att jag skulle tro en sak och hon på något vis kunde säga att "det har jag inte sagt" Man kan ju tolka detta på flera sätt men jag kan väl inte tro att dom driver med mig i en såhär allvarlig situation när dom trots allt vet vad dom gjort mot mig, så jag gör en seriös ansträngning att få till en ansökan som kan få livet att gå vidare här.

 uppdatering:

Åkte med ansökan till receptionen i dag. Först tog hon emot ansökan, vilken hon trodde var en jobbansökan. Sedan när jag förklarade vad saken gällde och att det var enligt överenskommelse på telefon så gick hon iväg med den. Hon öppnade den och undrade vem som skulle ha den men det visste jag ju inte utan blev bara ombedd att lämna den. Då ville hon att jag skulle lämna den en annan dag och ringa först. När jag sa att nej nu har jag ju lämnat den till er då skulle hon kasta den i soptunnan!

Eftersom jag hade med kameran, och den var på så finns allt på film. efter att hon uttryckte sig så brutalt så lyfte jag kameran och sa att detta kommer ut på hemsidan. Ska bara klura ut hur man "pixlar" ansiktet på människan så jag inte gör något olagligt. Sedan kommer filmen ut här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar