Skadad igen




Ja vad ska man säga, smärtorna är inte att leka med nu. Och då är det inte mina sedvanliga borreliasmärtor som spökar bara utan nu har jag gjort mig illa också. Det är FORTFARANDE ingen ordning med försäkringarna och kommunens papper vilket gör att nödåtgärder avlöser nödåtgärder här.
 
 Jag har haft halm i botten hos vaktlarna för att kunna ösa över smutsig halm i en pallkrage bredvid vaktelgården, så den smutsiga halmen kan användas att odla i. Nu går det inte att öppna kärran för att det blåser, varför jag fick ta spån. Det får helst inte komma utanför buren nu men det lär det ju göra. 
Vilket gör att det blir saneringsarbete för att få bort spånet varje gång det skall bytas.  

Mitt i arbetet, (som jag ser som obetalt straffarbete krävt av kommunen på grund av att det inte skulle behövas om dom haft ordning på pappren. Jag har gård, djur och hem att sköta utöver alla nödåtgärder) så går grepen av! Precis när jag lyfte tung, blöt halm ur vaktelgården. Luckan flög upp och bakåt i smällen och den ena plåten blev skadad, plåt som bara "lånats" till detta nödbygget så länge men är måttbeställt åt hundkojorna. Ryggen och nacken värker efter smällen i tillägg till den redan skadade tummen så nu lägger jag ned arbetet för dagen.
 
Sådär, ytterligare smärta, pengaförluster, tidsförlust och dåligt mående kopplat till fallet med dom kastade pappren. 
 
Tack Staten/kommunen eller allra helst ni som utnyttjat er betalda arbetstid till att ställa till med alla skador här... Det var så lätt, det behövdes bara en papperskorg...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar