Förlorat min tupp





Såhär går det när man får ha hönsen i olika nödförvaringar. Nu har dom stort, fint, torrt och ett härligt inomhusutrymme i form av min största hundgård.Hundgården har dock inte nät-tak som skydd för rovfåglar. Och här var duvhöken framme och tog tuppen som då offrade sitt liv för att försvara sina hönor. Jag har hittat flera "nedslagsplatser" dör höken landat med tuppen för att äta på honom och rycka fjädrar. En nätt tupp av rasen silveruds blå, genbanksregistrerad. Ingen match för en hök som getts en extra chans av kommunen.

Nu har mötet varit, ett redigt gäng samlade här hemma och visade runt i det brillianta fuskbygget. Jag vet inte om dom inte trodde sina ögon eller om dom bara fastnade i det ena uppenbara felet efter det andra, men det tog tid att titta på det innan vi kom in och kunde börja diskutera. Faktum är att ju mer man studerar detta bygge ju mer knas hittar man. Det hela är så otroligt illa utfört så man blir rent förundrad. Och att alla papper fattas gör inte saken mindre underlig. Hoppas nu det kan bli ordning med detta och allt det andra så vi kan få frid här ute i skogen. Jag begärde en rejäl utredning av fallet, en reklammation av det hela och en återställelse.
 
Och vet ni vad? Hon hade inte med dom begärda pappren på xets placering på kenneln som dom själva gjorde och som var anledningen till att jag fick fly hit.  Hon hittade dom inte! Dessa papper har jag slitit i så många år för att få ut och nu kanske dom är "rensade" "stimlade" "kastade", vad käckt att kunna undanröja bevismaterial på det sättet när man själv förvarar dom! Tur jag har fått ut motsvarande papper från kriminalvården om hans placering på kenneln!

Efter ett dödsbesked samma dag är jag just nu inte i skick att ge en mer utförlig rapport av det hela, återkommer om detta. Jag skall dessutom packa Jackos alla saker och kör in honom till stan för nu måste han flytta. Min 21 år gamla vän skall inte behöva lida. Han är skruttig och gammal och när jag sover i ett sovrum utan el med igenspikade fönster (för att spara ström så jag kan betala alla hysteriska räkningar för uppvärmning av ett oisolerat (!) pumphus så inte vattensystemet fryser sönder på vintern). Så märker jag inte när strömmen går (för hålen i taket efter Sveaskog där det regnar ned i elsystemet och så går proppen) Och då sitter han och fryser hela natten utan att jag vet det.

Det hat jag känner mot er som är skyldiga till detta är svårt att bekämpa, men jag gör så gott jag kan

Nu ska jag försöka få en översyn av skadorna i köket och allt som kom i vägen för det kokande vattnet.
 
Om jag hinner skall jag ta lite kompledigt och skriva på min bok, jag funderar starkt på att ta med bloggen här med bilder och allt som ett eget litet kapitel. Det blir ju en väldigt äkta och nära del av boken i så fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar