Jobb jobb


 Har fått slita en del med extrajobb i dag med, dels efter översvämningen i köket och dels med förberedelser inför regnet och jobb jag blev efter med på grund av resan. Bland annat gräset som skulle klippts under tiden jag fick fara iväg och gömma bevismaterial. Bäst vore om jag fick göra det jag skall istället för så mycket annat. Men hoppas det blir ett slut på det snart. 

Det dyker ju upp "minnen" på facebook varje dag, vad man publicerade för ett år seda, två osv. I dag kom bilden av Inge upp (ovan) när han flyger Blackhawk. Inge är bror till min tik Mriya och båda är uppfödda av mig. Tänk när förre gm hånade mig för mina hundar. En av mina schäfertikar låg i hallen när gm skulle hämta mig för ett ärende. Dörren for upp och hunden rullade (ja..) ut på trappan eftersom hon la sig med ryggen mot ytterdörren. Något var fel på låset. Vi gick ur bilen igen och skulle stänga in hunden igen och kolla låset. Då börjar gm klappa hunden på huvudet och berätta med barnslig röst för hunden vad jag var för flummare som kunde tro att denna hunden kunde bita någon och att jag inbillade mig att hon var en renrasig schäfer och en hel del andra osanningar som gjorde ont i mig. Jag hade kunnat skrämma vettet ur gm, bara genom att ta i hundens halsband och ge ett kommando. Men jag gjorde det inte. Kapaciteten i dessa hundar är inte att leka med, rena brukslinjer. Med tanke på vad denna person åsamkat mig av skada och förluster skulle det kunnat vara lätt att hämnas.

Just saying...

Man skall vara snäll och jag skulle aldrig göra något sådant, om det inte handlade om en fysisk attack förståss men då hamnar ju hunden i ett automatiskt försvarsläge och få vågar gå emot hunden då.

Så intresserad var hon av mig och mitt väl att hon inte ens visste vad det var för kennel jag drev (eller möjligen låtsades bara för att håna mig). Hade du varit lika snäll?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar