Ny lekrunda

 Ja den här cirkusen med kommunen undrar man vart den skall ta vägen. Jag har i dag ringt ansvarig chef som skulle ha hand om fallet inne på kommunen. Hon svarar inte. Jag ringde henne för en månad sedan och la ett meddelande. Hon vet vad det handlar om och hur bråttom det är. Två personer har varit här och besiktigat pumphuset/tvättstugan som jag kallar för ett fuskbygge. Den 11 Oktober var dom är och VET att det inte är isolerat, VET att det nu är minusgrader, VET att dom slarvat bort pappren och VET att jag återbetalat hela kalaset. Att allting inte ens har blivit färdigställt och jag inte får några som helst papper på bygget bryr dom sig inte om. Inte heller att INGA försäkringar gäller på vatten/avlopp/fuskbyggets tak, väggar osv innan dom fått fram pappren.

Det står fortfarande bakåt-tippat med massor av vatten i bakkant, det blir nog bra när det blir kallt...

I dag gav jag mig inte, jag SKULLE ha teg på den där ansvariga chefen. Jag ringer, hon svarar inte. Jag ringer och hon svarar inte men jag berättar för receptionisten hur akut det hela är och hon skulle se till att rätt dam hörde av sig. INGEN har ringt därifrån och nu är klockan 15,40.

Jag ringde igen och blev kopplad runt såpass mycket att dom jag kopplades till inte hade en aning om varför jag kopplades just till dom. Vi försökte gemensamt utröna det hela men det var bara att konstatera att "något mystiskt fel" inträffat igen...

Nu dundrar två fläktar där ute så att vattnet inte skall frysa sönder, jag skall gå ut och lägga hundbäddarna utefter dom oisolerade väggarna och dörrarna för att hjälpa till att rädda det hela, som jag brukar göra. Alla dessa hundbäddar, dyra sådana är nu trasiga av detta. Dom får kastas ut på backen varje gång jag skall hämta vatten, duscha, tvätta, hämta verktyg osv.

Jag sliter blod här med alla extrajobb på grund av deras hantering av ärendet, förlorar massor på kenneln, får inte skött mitt hus på det sätt jag vill och mår dåligt av det hela. Medans dom har välbetald lekstuga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar