Smärta och skräck

 I Tisdags förra veckan kom ju glädjebeskedet i ett delmål. Efter att ha skakat natt som dag i fyra veckor började kroppen lugna ned sig. Jag såg ju alla skräckscenarion framför mig som jag hade blivit varnad för och kunde inte släppa det för en sekund. Men under veckan blev jag dålig, såpass att jag blev ordentligt rädd och ringde vårdcentralen på Fredagen. Där fanns inga tider, så jag blev aldrig uppringd igen. Jag blev bättre på Söndagen men Sedan sämre nu under veckan. Det var som att musklerna inte kunde syresätta sig, jag fick lägga mig ned på golvet vid ett tillfälle och då ringde jag vårdcentralen igen. Efter att ha berättat hela historien sa hon stensäkert: Det är muskelutmattning! Jag skall hämta medicin i morron på apoteket. Om jag får loss bilen. För nu regnar det och sedan skall det bli snö och is. Och allt som varit i bilen vid Norgeresan ligger i sopsäckar i en stor hög så jag hittar inte bilens skyddspresenning... Skit...

Tack skall ni ha ni som ställt till med allt detta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar