Mår kass

Ligger kvar i sängen med ofantliga smärtor i musklerna. Har skakat och frusit och legat hopkurad i en boll. Skakningarna skrämmer mig. Tummen värker. Jag brukar vara uppe innan klockan ringer men nu vill jag inte gå upp alls. Detta blir inte bra

Uppdatering 11,00

NU först är jag klar med djuren så när som på att vattnet får bytas igen om ngn timma då det frusit sedan i morse. Skulle det inte bli plusgrader? Vattenutkastet var också fruset så det blev lite eldning på det innan jag fick ut vatten.

Avloppet är såklart fortfarande fruset så någon tvätt blir det inte i dag heller, inte heller handtvätt då båda tummarna fortfarande är trasiga.

I går kväll fick jag besked om att det inte fanns något besked vare sig från kommunen angående nödhjälp eller blivit någon ordning med advokatens ersättning. Nu skulle han ha 10 000 i förskott som inte går på försäkringen tydligen. Det blir till att jaga pengar, lätt nu när man är utan för att andra saker inte gått på försäkringen (större summor) och nu när elen tickar till vansinne ute i tvättstugan för att inte hela vattensystemet skall frysa sönder. Jippii liksom

Ja det lutar väl åt att jag genomför min plan med bilen så det blir rejält snurr på hemsidebesöken, i samband med att tidningen får komma ut. Skall givetvis ge detta med advokaten en chans först då han uttryckligen menade att kommunen har ett ansvar i detta som skett och ÄR ersättningsskyldiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar