Sjuk

Utöver en lokal reaktion eller hudutslag kan personen få

  • feber
  • allmän sjukdomskänsla
  • trötthet
  • huvudvärk
  • lindrigt illamående
  • förstorade lymfkörtlar nära injektionsstället.

 Ovansående är reaktioner på stelkrampssprutan. Risken för dessa reaktioner ökar om man tar sprutorna för ofta. Det har jag gjort för det var inte alls länge sedan jag fick en.

Jag har varit ordentligt illamående, trött och haft en rejäl huvudvärk sedan sprutan. Känner mig risig. Så jag gick in och kollade om det kanske kunde vara sprutan jag reagerat på, och det verkar ju så enligt ovanstående.

I dag är sista dagen att lämna in alla skrivelser och inspelningar gällande Telia som vill råna mig på pengar för tre bredbandsabonemang (!), Jag ska bara ha ett förståss men dom är svåra att sloss mot, som tur är har jag bevis i form av inspelningar men det är många långa timmar att gå igenom, har trasslat med detta i över en månad nu. Båda tummarna värker, jag skakar och fryser men jag skall ta mig igenom detta också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omsorgens dag i Skara

  Missa inte omsorgens dag 30 maj - Skara kommuns startsida Nej den skall jag inte missa.