Isolerad

 Ingen toa, ingen dusch, inga tvättmöjligheter och översvämningen fortfarande pågående i tvättstugan. Det droppar hela tiden, vet ännu inte hur mycket som är trasigt och kommunen dröjer med reklamationen/åtgärd. Jag har fortfarande inte fått mina papper på bygget och inga försäkringar täcker något när papper fattas. Brandresterna står där och lyser med sin närvaro. Jag har förvandlat mitt hem till kontor för att hantera tusentals papper/permar för att försöka röja i alla ärenden samt förvaringsplats för foder som skall stå i uthuset, verktyg osv som ju såklart inte heller skall vara här inne. Trodde bara det skulle vara tillfälligt. Set inlägg på fb från t ex kompis sverige där jag är med men vem kan ta hit folk nu mitt i kaoset? Samma med eventuella valpköpare? Ja allt verkar vara bestämt att gå i en viss riktning här tyvärr.


Min äskade Subaru med sin nya sportgrill. Ja njut av min bil vem som nu har den. Den betalade lömska människors skulder via förfalskningar och bedrägligt beteende. Såklart förstår jag att samhället vill ha pengar från den som "kan" betala. Men allvarligt? Medans ärendet var under utredning och jag avbetalade på deras skuld för att slippa konsekvenser under utredningstiden? Tack staten! Inte konstigt man ger upp. Om det ens vore mina skulder? En endaste krona? Oförlåtligt!

Det enda jag velat är att bo ifred här ute i mitt lilla omoderna torp, sköta min kennel i fred och försöka komma över elva års husarrest med gänget ni placerade på min kennel när jag som tonåring försökte bygga mig ett liv. Jag vill fortfarande ha pappren jag så enträget försökt få ut. Inte bara på ert svartbygge som står här och suger pengar utan på mötet där ni bestämde att exet skulle "jobba" på kenneln och det hela resulterade i att jag blev av med allt jag ägde och hadde och fick fly. Även pappret från när ett stort antal avelshundar skulle skjutas för att jag skulle få bygget som från början skulle föreställa en tvättstuga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar