Skatparet

 Då fick jag se båda skatorna i morse, vad glad jag blev! Trodde en förolyckats. Märkligt vad fäst man kan bli med varelser som inte ens tillhör hushållet. Nu kommer hundratals kilo nötkött på förmiddan, mest som hundmat men rovfåglar, skator, och talgoxar brukar också ta för sig. Och Hacke med familj tror allt är till dom.

Jag skall lägga en del ute vid min uteplats som jag har servitut på. Den som Sveaskog mejade ned med trädgårdsmöbler och allt. Resterna av min jordkällare som dom krossat taket på kan duga som fågelbord kanske. Om jag inte slår ihjäl mig när jag går över den före detta gräsmattan som numera är puckelpist med knädjupa hål efter att traktorn körde fast där när dom skulle ta ned Sveaskogs träd från mitt tak. Gissa vem som hämtade träden sedan? Sveaskog, gratis nedtagna eftersom jag fick stå för kostnaden. Ja denna Staten altså, haha rena cirkusen som jag brukar säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar